Služby
Tarifa
Vseob. podmienky
Tech. specifik. rozhrania
Otázky a odpovede
Ftp archív
Zákaznícke stránky
E-mail Web Interface
 
 
Slovník
Pripojenie na Internet cez NAPRI s.r.o., nastavenia

OtázkaČo potrebujem na pripojenie k Internetu a čo to obnáša?

Na to, aby ste sa úspešne mohli pripojiť, potrebujete:

  • počítač s operačným systémom, schopný pripojenia na Internet (napr. bežné PC alebo prenosný počítač s operačným systémom Windows, BSD, Linux, vreckový počítač PSION a podobne)
  • modem, ak sa plánujete pripojiť pomocou klasickej telefónnej linky. Odporúčame modemy s prenosovou rýchlosťou 33.600 a 56.000 bps a samozrejme Vám môžeme kvalitný modem predať, ak ho ešte nevlastníte. Toto je najčastejší spôsob pripojenia pre fyzické osoby a malé firmy.
  • v prípade pripojenia pevnou linkou synchrónny modem (toto riešenie je vhodné pre stredné a veľké firmy). Takýto modem môžeme podľa dohody pri uzatváraní zmluvy zapožičať.
  • Ak chcete byť v pohybe a pripájať sa do Internetu prostredníctvom mobilného telefónu, potrebujete mobilný telefón s možnosťou dátových prenosov (treba sa pýtať predajcu mobilných telefónov).
  • Uzatvoriť zmluvu o poskytovaní prístupu na Internet.
  • Informácie Vám radi poskytneme na našich adresách, telefonicky alebo e-mailom.

OtázkaČo treba nastaviť pre pripojenie?

Vo všeobecnosti nasledovné informácie:

  • telefónne číslo
  • názov poštového servera pre príjem a odosielanie pošty (sekcia Elektronická pošta)
  • DNS server (195.146.16.3, 194.1.128.5)
  • proxy server (Košice: proxy.napri.sk, port 8080, Bratislava: proxyba.napri.sk, port 8080).

    Postup konfigurácie závisí od Vášho operačného systému a niektoré z údajov nemusí byť potrebné vypĺňať.

OtázkaAké sú telefónne čísla na pripojenie na Internet cez NAPRI s.r.o.?

V Bratislavskom a Košickom kraji je to 01980, v prípade volania z iných lokalít je možné použiť číslo 02/49202070, 055/7999430, prípadne zo zahraničia +421 2 49202070. O aktuálnej tarifikácii zvýhodneného čísla 01980 sa môžete dočítať na stránkach ST.

OtázkaAko nastaviť pripojenie vo Windows?

(táto odpoveď zatiaľ nie je spracovaná)

OtázkaAko nastaviť pripojenie v Linuxe?

(táto odpoveď zatiaľ nie je spracovaná)

OtázkaIde mi to strašne pomaly. Pripojím sa vždy len rýchlosťou okolo 14 kbps.

Pravdepodobne máte vašu telefónnu linku zaradenú do PCM - čo je technológia, umožňujúca prenos viacerých telefónnych hovorov po jednom vedení, za cenu zníženia kvality prenosu. Pre bežný telefonický hovor je kvalita postačujúca, avšak pre pripojenie modemom už nestačí. Požiadajte telekomunikácie o vyradenie z PCM.

Elektronická pošta

OtázkaNa čo slúži SMTP server a POP3 server?

SMTP server Vám slúži na odosielanie pošty. Keď napíšete e-mail, Váš počítač sa pripojí na SMTP server a odovzdá mu ho. SMTP server správu odošle na cieľovú adresu, alebo, v prípade dočasných problémov na prenosovej ceste alebo u príjemcu, sa pokúša správu odoslať neskôr. Keď niekto pošle e-mail Vám, je tento uložený do Vašej poštovej schránky. Keď sa pripojíte na Internet, pomocou POP3 servera si z tejto schránky môžete správy vyzdvihnúť na svoj počítač. Adresa SMTP aj POP3 servera je cherry.napri.sk.

OtázkaPoštový klient

Poštový klient je program, pomocou ktorého pracujete s elektronickou poštou. Treba mu preto nastaviť adresu servera pre odosielanie pošty (SMTP servera, cherry.napri.sk), adresu servera pre prichádzajúcu poštu (POP3 server, cherry.napri.sk) a prihlasovacie meno a heslo na Vašu poštovú schránku na tomto serveri. Ak Vaša e-mailová adresa je je niekto@napri.sk, potom ako názov schránky uvediete niekto. Najbežnejšie používaný poštový klient je Outlook Expres. V ňom si uvedené informácie môžete zadať nasledovne: (táto odpoveď zatiaľ nie je spracovaná)

OtázkaMôžem k pošte pristupovať aj inak? Ako sa ku svojim e-mailom dostanem na služobnej ceste, od známeho, ...?

Na prístup ku svojej schránke môžete použiť aj WWW rozhranie na adrese http://www.napri.sk/imp/. Takto môžete k svojej schránke pristupovať z ktorejkoľvek internetovej kaviarne, musíte si však pamätať svoje prístupové heslo. Pre Vašu bezpečnosť sa nikdy nezabudnite po ukončení práce odhlásiť.

OtázkaSťahujem poštu, trvá to veľmi dlho a vždy mi prichádza ten istý e-mail.

V schránke máte veľké množstvo správ, alebo veľmi dlhú správu. To vysvetľuje, že sťahovanie prebieha pomaly. V prípade, že ho prerušíte pred stianutím všetkých správ, poštový server POP3 nemá istotu, že Váš počítač úspešne uložil správy, preto ich ponechá vo Vašej poštovej schránke. Správy sú pri použití POP3 protokolu vymazané zo servera až po ukončení celého prenosu. Toto vysvetľuje, že sa Vám opakovane stiahne prvý e-mail (alebo prvých niekoľko e-mailov). Najjednoduchším riešením je prístup cez WWW rozhranie.

WWW stránky

OtázkaChcem zverejniť vlastnú WWW stránku. Ako na to?

Ako náš zákazník máte nárok na umiestnenie WWW stránky. Táto bude prístupná na adrese http://www.napri.sk/web/meno, kde meno je Vaše prihlasovacie meno. Stránku vytvoríte v ľubovoľnom programe na tvorbu stránok, skomprimujete niektorým z programov zip, winzip, rar, tar+gzip alebo bzip2, arj a pod. a zašlete e-mailom na adresu web@napri.sk. Do 2 pracovných dní bude umiestnená. Odporúčame pri vytváraní dbať na to, aby odkazy na súbory boli rovnaké, ako názvy súborov (teda ak názov súboru je subor.htm malými písmenami, aj odkaz musí smerovať na subor.htm, nie na Subor.htm, Subor.HTM a podobne).

OtázkaČo urobiť, ak chcem mať adresu stránky v tvare www.vašafirma.sk?

Je potrebné podať si žiadosť o zriadenie domény. So žiadosťou nám dodáte informácie o kontaktnej osobe a prípadné doplňujúce informácie o Vašej firme, ktoré sú potrebné pre zriadenie domény a my sa postaráme o všetko ostatné. Názvy zodpovedajúcich služieb v našom cenníku sú Virtuálny WWW server (aby náš WWW server odpovedal na adrese www.vašafirma.sk) a Domény a beh DNS (aby doména vašafirma.sk existovala).

OtázkaNevyhovuje mi takýto spôsob aktualizácie, čo ďalej?

Je možné priobjednať si službu FTP prístup k WWW, čo Vám umožní umiestňovať stránky priamo z Vášho počítača, kedykoľvek budete chcieť. Túto službu oceníte, ak stránky aktualizujete viac ako 2 krát do mesiaca, alebo potrebujete okamžitú aktualizáciu Vašej stránky.

Rôzne pojmy

OtázkaČo je to dial-up pripojenie?

(táto odpoveď zatiaľ nie je spracovaná)

  Novinky
ADSL statistika
Od dnesneho dna si moze klient kontrolovat svoju cinnost, ktoru prevadzkuje cez NAPRI ADSL na strankach www.napri.bdsl.sk. Takisto je mozne na tychto strankach zmenit heslo pristupu, pripadne poziadat o staticku IP adresu, alebo rozsirenie sluzby.
27.1.2005

Nová služba VirtMail.
Klient si s touto službou môže vytvárať, rušiť, meniť poštové schránky a aliasy pre celu svoju doménu a jej členov cez prehľadné webové prostredie. Počet schránok, alebo aliasov nie je nijak obmedzený. Takisto poštu vytvorenú môžete čítať cez web, pop3, pop3-s, imap, imap-s. V prípade ak si ju objednáte do konca januára 2009 prvý mesiac sa Vám nespoplatňuje.
03.10.2008

e-mail:admin@napri.sk , e-mail: barger
Košice - Novomeskeho 5 , mobil: 0905905949
Bratislava - tel.: 0918491764, ipsec.info.